maandag 13 december 2010

paprika roomsoep

nog een probeersel voor nieuwjaar
ik heb niet zo heel graag paprika zeker niet in mijn spaghetiesaus, maar met de bbq had ik een ratatouillesaus met paprika die heel lekker was
dus heb ik het erop gewaagd en ze was niet slecht, jason vond ze heel lekker
ze is dus goedgekeurd voor op mijn nieuwjaarsmenu

recept voor 4 pers
2 uien, 5 rode paprika s, olijfolie, 1 el tomatenpuree , 2el paprikapoeder,1l groentebouillon,100 ml appelsap, peper en zout, 1flesje room(naar eigen smaak)
snij de uien in stukjes
was en ontpit de paprika s snij in kleine stukjes en fruit ze samen met de uien in de olie
voeg de tomatenpuree en paprikapoeder toe
giet de bouillon en appelsap erbij
20 min koken
mix en breng op smaak met zout en peper( ik heb er ook nog een paar groentenbouillonblokjes bijgedaan)
10 min sudderen
werk af met room

1 opmerking: